
Potpuna automatizacija
– To je dugoročan projekt pa je teško govoriti o konkretnim brojkama – poručili su, kao i to da se u razvoju naftnog biznisa nisu ograničili na jednoga nego na više partnera o kojima još ne bi govorili. Sve Konzumove benzinske postaje gradit će se kao novi samostojeći objekti na parkiralištima Super Konzuma, a radit će na principu samousluge i bit će potpuno automatizirane, kazala je voditeljica odnosa s javnošću Konzuma Ana Mitrović, ističući da im je cilj ponuditi kupcima realizaciju nekoliko važnih usluga na jednom mjestu. Trend otvaranja benzinskih postaja uza supermarkete krenuo je iz SAD-a i proširio se na Europu. Najčešće su to samoposlužne crpke na kojima se plaća karticama i koje rade s vrlo malim maržama. Supermarketi u Britaniji s prodajom su benzina počeli eksperimentirati još 70-ih godina prošloga stoljeća. Prvo su prodavali brendirana goriva Texacoa, Essoa, BP-a…, no kad je Sainsbury, koji je tada bio najveći lanac supermarketa sa snažnim privatnim markama, počeo prodavati svoju marku goriva, slijedili su ga i drugi, čak i prestižni Waitrose.
Kuponi za gorivo
Benzinske postaje uz parkirališta trgovačkih centara brzo su se našle među najprofitabilnijima u biznisu maloprodaje naftnih derivata. Britanski su supermarketi na taj način preuzeli više od 15 posto tržišta goriva, iako su rijetko imali puno niže cijene od glavnih konkurenata, osim kad su nudili kupone. S obzirom na to da takve detalje u Konzumu još taje, bit će zanimljivo pratiti kako će se ta priča razvijati na način Ivice Todorića i hoćemo li i tada litru benzina plaćati više od 10 kuna.
Vodeći svjetski trgovački lanci odavno nude crpke za gorivo
Riječ je o konceptu koji već dugo prakticiraju neki od vodećih svjetskih trgovaca, kao što su britanski trgovački lanac Sainsbury, ASDA, Tesco, Safeway i drugi, pa će realizacijom ovog projekta Konzum pratiti suvremene svjetske maloprodajne trendove i u tome biti prvi na hrvatskom tržištu – objašnjava ambicije ove trgovačke kuće Ana Mitrović.
(VL)