Tihomir Matošević, vlasnik Tioila, potvrdio kako je gorivo u RH i u BiH isto

Cijene su svakodnevna tema posljednjih tjedana, ne samo u BiH nego i u cijelom svijetu. Jednostavno, sve ide u nedogled te, kada izdvojimo jednu komponentu, poskupljuje druga i tako redom. Rijetki se sjećaju kad je nešto pojeftinilo.

Cijena nafte ono je što zabrinjava cijeli svijet. Imali smo dramatične slike s benzinskih crpki u Velikoj Britaniji, gdje vozači stoje u redu kako bi natočili gorivo u svoje vozilo. Tamo se dogodio problem s prijevoznicima jer su nakon Brexita profesionalni vozači, među kojima većinu čine stranci, napustili zemlju, piše Večernji list BiH. U našem okruženju još se nismo doveli do te situacije. Ovdje bi se prije moglo dogoditi da crpke počnu zjapiti prazne jer iznos od 2,30 do 2,50 KM za litru benzina ili dizela postaje sve veći problem potrošačima, a rast cijena se ne zaustavlja.

Međutim, kupci iz Hrvatske rado dolaze u BiH točiti gorivo jer je tamo i do pola marke skuplje po litri, a psihološka granica od 12 kuna (3 KM) uskoro bi mogla biti probijena. A ovih dana pojavila se vijest da su dvojica Osječana prijavila kvar na automobilu, jednom je vozilo stalo, a drugom je stradao filtar goriva.

Tvrdi da mu je bio skup šoping

– Nazvao sam svog automehaničara u Osijeku te, nakon što sam mu opisao kako motor radi i da sam natočio gorivo, rekao mi je kako je, prema svemu sudeći, došlo do začepljenja filtra goriva, a možda su stradali i injektori. Uputio me do svog kolege u Županji i pokazalo se kako je bio u pravu. Filtar je bio začepljen, mijenjao sam ga prije približno 8000 kilometara, a interval za njegovu promjenu je 40.000 kilometara, tako da je definitivno loše gorivo bilo u pitanju. Ispraznili smo gorivo kod mehaničara, stavili novi filtar i ulili novo gorivo. Motor sada radi, no zbrajajući kupnju goriva u BiH i troškove mehaničara, bio je to skup odlazak u šoping – ispričao je Osječanin.

Također, pozivaju se i na ministra vanjske trgovine i ekonomskih odnosa koji je u travnju ove godine Vijeću ministara BiH uputio zahtjev za razmatranje nove odluke o kvaliteti tekućih naftnih goriva. Iako Košarac nigdje nije izjavio da je gorivo u BiH nekvalitetno, već je naveo kako treba svu regulativu uskladiti s europskom i zbog daljnjeg napredovanja BiH na europskom putu, izgleda da su neki tu izjavu odlučili drukčije protumačiti pa se taj argument koristi u borbi protiv bh. naftaša. Zbog ovih informacija kontaktirali smo Tihomira Matoševića, direktora tvrtke Tioil, koja je vodeći privatni distributer nafte i naftnih prerađevina u BiH, s više od 40 benzinskih crpki i 250 radnika.

– Prvo, u BiH imamo vrhunsku kvalitetu gorivu i sa sigurnošću vam to kažem – navodi Matošević na početku razgovora, a zatim objašnjava na čemu temelji te riječi. Ista roba koja dolazi u Rijeku, Sisak ili Ploče dalje se transportira u Bosnu i Hercegovinu, a prodaje se i u Hrvatskoj, i ne samo u Hrvatskoj nego i u Sloveniji. Znači, ta roba dolazi na isti terminal i isti brodovi je dovoze te nema šanse da je naše gorivo lošije nego u susjednim zemljama, a ja vam kažem da je vrhunsko – govori Matošević o pompi koja se digla posljednjih dana u Hrvatskoj, a to je da će se automobili ugasiti ako se gorivo bude točilo u Bosni i Hercegovini. Na jednoj crpki u Mostaru zaustavio se luksuzni automobil vrijedan oko 100 tisuća maraka, pa smo vlasnika upitali koliko dugo tu toči. – Otkad imam automobil – iz prve nam odgovara i objašnjava da nikakvih problema nije imao. – Imam svoju tvrtku i ne bih riskirao s gorivom, a isto to će vam reći i drugi privatnici. Imate ljude koji imaju desetke, stotine kamiona, tako da je nepotrebno o tome i raspravljati, ali dobro je odgovoriti na prozivke jer se stvara nemjerljiva šteta industriji. Kao da je postalo popularno pljunuti na sve u ovoj zemlji – kaže nam s ogorčenjem čovjek u Mostaru.

Svjetski igrači diktiraju cijenu

Ni inspekcije nemaju negativnih izvješća vezanih uz gorivo, stoga smo i zatvorili tu temu oko kvalitete, a Matoševića smo još pitali dokad će cijene u BiH ići gore. – Iskreno, nitko od nas u ovim lokalnim okvirima ne zna što se konkretno događa, a situacija u svijetu je takva da cijene na burzi rastu i tu se sve diktira. Mi smo tu nemoćni. Ovih dana u novinama je izišao dobar članak i konačno da je netko korektno rekao da nije do maloprodaje. A ja kažem da nije ni do države jer nisu ni Vlada Federacije ni Vlada Bosne i Hercegovine ni Vlada Hrvatske krive što je nafta skuplja na benzinskoj crpki jer je to burzovna roba i mi je ne možemo davati ispod cijene ako je nama prodaju po visokim cijenama. Tu se igraju svjetske igre i s tim nemaju veze ovdašnje vlade ni trgovci, to je nešto na što ne možemo mi utjecati, ali bih osobno volio da svakome cijene budu pristupačne i da se ova situacija smiri – kazao je za Večernji list Matošević.