Gradnja brze ceste Lašva – Vitez – Donji Vakuf, ukupne dužine 53 kilometra, na listi je prioriteta „Autocesta FBiH” i Vlade Federacije, potvrdio je Pavo Boban, pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija.
Riječ je o projektu vrijednom 550 milijuna maraka, čija bi gradnja mogla početi već naredne godine.
Boban kaže da je prije nekoliko godina bio raspisan javni natječaj za koncesionare na ovoj dionici, ali da se sada radi na tome da se on ponovno aktivira, kako bi projekt oživio i kako bi se konačno počelo graditi.
Riječ je o projektu koji je u programu vladinih javnih investicija. Krajem prošle godine Vlada FBiH donijela je i Odluku o utvrđivanju općeg interesa za gradnju brze ceste Lašva – Vitez – Donji Vakuf, u skladu s tehničkim propisima i pravilima “Transeuropskih magistrala”. Na ovaj način stvoreni su preduvjeti za izradu investicijsko-tehničke dokumentaciju te rješavanje imovinskopravnih odnosa.
Mi smo Vladi već predložili listu projekata. No, sada treba vidjeti kako da se financira gradnja ove brze ceste, ili da se izda pod koncesiju ili da idemo na javno-privatno partnerstvo. Ministarstvo prometa ne može samo voditi projekt. Moraju se naći adekvatni financijeri. Već smo imali kontakte s jednom kineskom firmom, kaže Boban za Avaz.
On je pojasnio da je planom predviđena prva faza gradnje koja bi išla do Nević-Polja, a druga faza podrazumijeva cestu do Donjeg Vakufa. Na ovaj način stvorili bi se uvjeti za povezivanje Sarajeva autocestom s Krajinom.
Na projektu se radi. Teško je sada reći kada bi gradnja mogla točno početi, ali je ova cesta na listi prioriteta. Vlada to zna. Nama problem stvara prijevoj Komara. Postoji opcija da se uradi i treća traka, koja bi bila alternativa. Ali, sada moramo naći pravi model financiranja, kaže Boban.
550 milijuna KM ukupna vrijednost gradnje
364 milijuna KM vrijednost prve faze gradnje
100 kilometara na sat iznosila bi projektirana brzina
3,5 metara širina prometne trake
(vitez.info)