Novi zakon u FBiH donosi samousluživanje na benzinskim crpkama pod nekoliko uvjeta

Novi Zakon o unutrašnjoj trgovini u Federaciji BiH donosi revoluciju na benzinskim crpkama, jer omogućava samousluživanje prilikom točenja goriva, uz mogućnost automatiziranog načina plaćanja i kontrole.

Člankom 38. zakona o unutrašnjoj trgovini detaljno je definiran način na koji će se obavljati prodaja goriva u FBiH i postavlja temelje za suvremeniji pristup usluzi koji je sve prisutniji širom svijeta. Osnovni cilj ovog zakona jeste olakšanje kupcima, smanjenje gužvi, te omogućavanje većeg stupnja autonomije pri točenju goriva.Jedna od glavnih prednosti uvođenja samousluživanja na benzinskim crpkama jeste smanjenje gužvi i povećanje brzine usluge. Kupci sada imaju opciju da toče gorivo sami, bez čekanja na slobodnog prodavača, što značajno ubrzava proces, posebno u vrijeme kada su gužve velike, kao tokom praznika ili radnih dana u ranim jutarnjim i kasnim popodnevnim satima.

Automatizirani sustavi plaćanja dodatno omogućavaju fleksibilnost korisnicima. Plaćanje se u drugim zemljama gdje ovo omogućeno može izvršiti putem gotovine ili platne kartice, čime se kupcima daje izbor koji im najviše odgovara. Nakon što korisnik izvrši uplatu i odabere vrstu goriva, sustav izdaje potvrdu o prijemu novca, a po završetku točenja goriva, kupac dobija račun. Ova procedura ne samo da ubrzava proces već i smanjuje mogućnost ljudske greške.

Tehnička sigurnost i zaštita

Iako ovaj zakon omogućava samousluživanje, njegova primjena nije bez nadzora. Benzinske crpke koje budu imale samouslužne sustave i dalje će imati obaveznu prisutnost najmanje jednog zaposlenika. Zaposleni će biti stručno osposobljen u vezi sa zaštitom od požara, zaštitom na radu i zaštitom okoliša, što znači da sigurnost nije zanemarena, već unaprijeđena.

Za ovo je postojati izuzetak u slučaju da su automati za istakanje govriva podeseni tako da se transportna jedinica nakon prodaje odabrane količine goriva za osobna vozila, a najviše do 90 minuta i rada do 3 minute, samostalno isključuje, dok se za teretna vozila navedeni uvjet mora odrediti prema kapacitetu najvećeg spremnika teretnog vozila. Isto tako, automati će morati biti opremljeni jasnim uputstvima za korištenje, koja moraju biti vidljiva i čitljiva, a noću osvijetljena. Ovakve mjere omogućavaju korisnicima lakšu upotrebu, čak i u noćnim uvjetima.

Uvođenje samouslužnih i automatizovanih sustava donosi pogodnosti u vidu brže usluge, smanjenja gužvi, te promoviranja samostalnosti potrošača. Osim toga, sve predviđene mjere sigurnosti pružaju dodatnu garanciju da će procesi biti sigurni i kontrolirani.