Brendiranje domaćih proizvoda uz oznake izvornosti i zemljopisnog podrijetla ključno je za osiguravanje konkurentnosti bosanskohercegovačkih proizvoda na tržištu te očuvanje lokalne proizvodnje, istaknuli su stručnjaci.
Nedavni primjer hercegovačkog maslinovog ulja, koje je službeno proglašeno autohtonim proizvodom s oznakom izvornosti, pokazuje kako brendiranje može pomoći u izgradnji prepoznatljivog identiteta i stvaranju emocionalne povezanosti s potrošačima, kaže profesorica Marija Čutura s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru.
Oznake izvornosti dovele su Livanjski sir, koji je zaštićen na razini Bosne i Hercegovine i Europske unije, na tržišta u 15 europskih zemalja i Sjedinjene Američke Države. “Livanjski sir je prvi proizvod s Balkana izvan EU koji je dobio ovu zaštitu,” kazao je Zdravko Markov, izvršni direktor Mljekare Livno.
U Bosni i Hercegovini trenutno je registrirano 12 proizvoda s oznakama izvornosti, zemljopisnog porijekla i zajamčenog tradicionalnog specijaliteta. Josip Merdžo, ravnatelj Instituta za intelektualno vlasništvo BiH, najavio je nova zakonska rješenja usklađena s europskim standardima kako bi se ojačala zaštita intelektualnog i industrijskog vlasništva.
Brendiranje i certificiranje domaćih proizvoda nisu samo marketinški alati, već i važan čimbenik održivog razvoja, ističu stručnjaci.