Ako su se neki vozači ponadali da će moći računati na jeftine polovne dizelaše iz uvoza kada je najavljeno pooštravanje eko-standarda u Njemačkoj, glavnom izvozniku automobila u BiH – od toga neće biti ništa, kažu dileri “polovnjaka”.
U preduzećima kažu da je BiH “zadnja rupa na svirali” što se toga tiče. Vozači su također skeptični.
– Ne vjerujem da hoće. Jer se kod nas od toga pravi biznis i mora netko da zaradi – kaže jedan od anketiranih vozača.
– Mislim da će se riješiti nekvalitetnih auta koji su dostigli neke godine, pa će nama naravno prebaciti, i nama ništa drugo ne preostaje nego da to kupimo – kaže drugi.
– Sigurno da su to starija vozila koja imaju već veliku pređenu kilometražu i godište, a opet, sve je vezano sa kupovnom moći ovog područja – dodaje treći.
Ulaz u većinu njemačkih gradova će od sljedeće godine biti zabranjen za dizelaše koji ne ispunjavaju “Euro 6” normu, pa će većina njih da završi na tržištima Balkana, Azije i Afrike. Trgovci uvjeravaju – mi smo malo i siromašno tržište, na kojem nema kupaca za te dizelaše, tako da se cijene neće značajno mijenjati.
U Centru za motorna vozila tvrde da škart, ipak, nećemo uvoziti.
– Njemačka se definitivno rješava vozila koja više zagađuju okolinu. Ta vozila će se dobrim dijelom naći na našem tržištu. Sva vozila koja su korištena, prilikom dolaska u BiH moraju ispunjavati norme, Euro 4 standard, tako da smo sa te strane zaštićeni – rekao je direktor Centra za motorna vozila Drago Talijan.
Posljednjih nekoliko godina, uvoz vozila u BiH je u blagom porastu. Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, više od 80 posto automobila koje uvezemo svake godine već je korišteno, piše ATV.
(Dnevnik.ba)