U proteklom periodu Ministarstvo unutarnjih psolova KSB je zaprimilo veći broj prijava građana koje se odnose na prevare putem interneta.
Prema prijavama, najčešči slučajevi se manifestiraju slanjem poruka (putem Vibera, Facebooka i sl.) ili poziva od strane nepoznatih osoba, koje traže od građana da im dostave podatke s bankovnih kartica (broj kartice s prednje strane, kao i brojeve sa stražnje strane kartice – CV/CVC), što omogućuje istima da izvrše nedozvoljeno skidanje novca s računa građana.
U nekim slučajevima građani su prijavili da su ih kontaktirale nepoznate osobe, predstavljajući se između ostalog i kao službenici banke, koji su tražili da im se dostave podaci s bankovne kartice, kako bi im se mogla uplatiti sredstava kao poklon bon banke ili neke druge nagrade i pokloni.
Također, evidentirani su i slučajevi gdje se tražilo od građana da potvrde svoje podatke s bankovne kartice, predstavljajući to kao redovno ažuriranje podataka, a sve u cilju vršenja navedenih prevara.
U ovakvim i sličnim situacijama građani često budu prevareni i daju navedene podatke i na taj način omoguće prevarantima da im skinu novčana sredstva s njihovih računa.
U cilju sprečavanja ovakvih prevara, upozoravamo građane da strogo čuvaju podatke sa svojih bankovnih kartica, jer jedino na takav način mogu zaštiti novčana sredstva na računima i spriječiti prevarante u njihovim namjerama. Isto tako, prilikom plaćanja bankovnom karticom, građani trebaju biti posebno oprezni, kako bi se zaštitili od eventualnih zloupotreba.
U suradnji s nadležnim Tužiteljstvom službenici policije u okviru svojih nadležnosti poduzimaju zakonom propisane mjere i radnje na rasvjetljavanju ovakvih i sličnih prevara, kao i na procesuiranju njihovih počinitelja.
(URED KOMESARA)