EU usvojila novi propis za tehnički pregled vozila

Europski parlament 11. marta je usvojio nove propise za usklađivanje tehničkih pregleda automobila, kamioneta, kamiona i motora u EU. Poslanici su ublažili prijedlog Europske komisije, koja je planirala da nakon šest godina korištenja vozila uvede obavezne tehničke kontrole svakih godinu dana.

Cilj izmjena je povećati sigurnost na cestama u EU i olakša registracija vozila u drugoj zemlji članici. Novi propisi bi trebali stupiti na snagu za četiri godine. Poslanici su usvojili tekst koji je znatno manje ambiciozan od prvobitnog prijedloga Europske komisije , prema kojem je trebalo da se tehničke kontrole za automobile , kamionete i kamione provode prvi put nakon četiri godine korištenja vozila , pa nakon dvije , a nakon toga svakih godinu dana. Prema usvojenom tekstu , kontrole će se provoditi prvo nakon četiri godine , a onda na svake dvije , bez naknadnog povećanja učestalosti. ” Parlament je odabrao sadašnji minimum učestalosti testiranja naspram striktnijeg pristupa koji je predložila Komisija, i time je građane zaštitio od dodatnog administrativnog opterećenja”, naveo je izvjestitelj za redovite tehničke preglede  Werner Kuhn. Kao kompromis s onima koji se zalažu za rigoroznija pravila, ostavljena je mogućnost da zemlje članice dodatno pooštre propise. Zemlje članice će same odlučivati ​​o učestalosti i načinu kontrole motora . Samo motori s više od 125 kubika biće podložni obveznim inspekcijama, a i to tek od 2022. godine. Osim toga, zemlje članice neće morati ni provoditi takve kontrole ukoliko su osmislili drugačiji učinkovit način za dvotočkaše i trotočkase. Za sada 16 zemalja članica ima obavezne tehničke preglede za motore i skutere, a njihova učestalost varira od zemlje do zemlje. Propisima će se također uspostaviti obaveza nasumične tehničke kontrole u prometu za najmanje 5 posto komercijalnih vozila. “Ovaj paket će doprinijeti postizanju cilja u oblasti sigurnosti na cestama kojim je predviđeno da se broj poginulih na cestama prepolovi do 2020. godine”, rekla je izvjestitelj za izvanredne nasumične preglede Olga Sehnal. Novi propisi trebali bi omogućiti i lakšu registraciju vozila u drugoj zemlji članici , budući da će se uvesti obaveza međusobnog priznavanja potvrde o ispravnosti vozila. Predviđena je i obaveza da se na svakoj tehničkoj kontroli zabilježi prijeđena kilometraža. Cilj ove mjere je unaprijediti borba protiv prevara s obzirom na to da, prema procjeni Međunarodnog automobilskog saveza, između 5 i 12% polovnih automobila prodanih u Europi ima ” namješteni ” brojač. Predviđena je i obaveza za članice da ovakve prevare kažnjavaju. Države članice trebaju potvrditi novi propis.

 

(ceppei.ba)